Indywidualne zajęcia terapeutyczne skierowane są do dzieci od 2 roku życia z różnymi trudnościami rozwojowymi, zaburzeniami mowy czy trudnościami motorycznymi. Ich celem jest dostarczenie dziecku potrzebnych narzędzi do rozwijania umiejętności porozumiewania się z najbliższym otoczeniem w zrozumiały sposób, rozwijanie umiejętności poznawczych, a także terapia ręki w szerokim znaczeniu rozwijania czynności motorycznych. W terapii wykorzystuję elementy różnorodnych metod wzbogaconych o przekaz polisensoryczny i wielomodalny, pozwalające na wielotorową naukę i terapię z wykorzystaniem specjalnych autorskich materiałów.
W ramach prywatnej działalności świadczę usługi indywidualnych zajęć z następujących zakresów:
- Terapia i edukacja dzieci ze zlożoną niepełnosprawnością
- Terapia i edukacja dzieci ze spektrum autyzmu
- Terapia i edukacja dzieci z dysleksją oraz trudnościami w czytaniu i pisaniu
- Budowanie narzędzi komunikacyjnych
- Zajęcia rozwijające kompetencje komunikacyjne z zakresu AAC
- Terapia ręki
- Sensoplastyka i zajęcia rozwijające kreatywność
KOMUNIKACJA
Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności porozumiewania się w formie werbalnej jak i niewerbalnej z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających metod komunikacji oraz metod stymulujących rozwój mowy. To wielotorowe stymulowanie rozwoju mowy, wspomaganie przekazu werbalnego graficznym i/lub poszukiwanie odpowiednich dla dziecka środków przekazu: słowo-symbol-gest. Celem zajęć jest również tworzenie środowiska komunikacyjnego przy współpracy z rodzicem, tworzenie procedur komunikacyjnych, zindywidualizowanych narzędzi komunikacyjnych pozwalających dziecku na efektywne porozumiewanie się z najbliższym otoczeniem społecznym.
CZYTANIE
Czytanie jest kluczową umiejętnością wspierającą poszerzanie zasobu słownictwa i budowania wypowiedzi, a tym samym umiejętności komunikowania się za pomogą słowa pisanego lub znaku graficznego. Celem moich zajęć jest zapoznanie dziecka ze światem liter, rozwijanie umiejętności rozpoznawania ich i odczytywania sensu w ukrytych wyrazach i zdaniach. W zależności od możliwości psychofizycznych droga do nauczania czytania tradycyjnych tekstów odbywać się będzie przez odpowiednią aranżację materiałów czytelniczych oraz połączenie z ilustracjami graficznymi, symbolami, które w miarę rozwoju umiejętności będą wycofywane i zastępowanie tradycyjnymi wyrazami.
UMIEJĘTNOŚCI POZNAWCZE
Rozwijanie takich umiejętności jak pamięć, uwaga, myślenie i analizowanie realizuję w styczności z tematyką bliską dziecku i przydatną w codziennym życiu. Celem takich zajęć jest zaopatrzenie dziecka w praktyczną wiedzę i umiejętności, które przyczynią się do rozwoju samodzielności i niezależności w funkcjonowaniu i zaspokajaniu swoich potrzeb. Efektem takich zajęć będzie również umiejętność odpowiedniego reagowania na sytuacje i zdarzenia mogące pojawić się w codziennym życiu.
TERAPIA RĘKI
Rozwijanie zakresu i sprawności motorycznej dłoni jest równie ważną umiejętnością, która obejmuje stymulację całego ciała. Dzięki specjalnie opracowanym ćwiczeniom i autorskim pomocom szybko pojawiają się efekty działań w zakresie czynności samoobsługowych , postawy ciała, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz precyzyjnych czynnościach grafomotorycznych takich jak pisanie, rysowanie, wycinanie oraz inne czynności szkolne.
Zapraszam do kontaktu:) eduaacja.pl@gmail.com